0
0.00 EUR
Режим работы 8-18 выходной воскресенье
LV RU

техническая информация

МАРКИРОВКА ШИН В ЕС

Sākot ar 2021. gada maiju, tiek piemērota Regula (ES) 2020/740, mainot riepu marķēšanas veidu. Uzziniet vairāk par riepu marķējuma nozīmi un jaunumiem riepu enerģijas vērtējumā.

Vecais salīdzinājumā ar jauno:  

ES riepu marķējumu salīdzinājums

ES riepu marķējumam un efektivitātes klasēm ir jauns noformējums, un šie parametri ir nedaudz mainīti nesen izveidotās skalas dēļ. Iepriekšējā standarta marķējumā bija norādītas riepu klases tikai attiecībā uz rites pretestību, saķeri ar slapju ceļu un ārējo rites troksni. Jaunajā ES riepu marķējumā ir papildu informācija par riepu veiktspēju sniega un apledojuma apstākļos. Tagad ir piecas, nevis septiņas klases marķējuma saķeres apzīmēšanai ar slapju ceļu un rites pretestības noteikšanai, kas apzīmētas ar burtiem no A līdz E. 

 

SAĶERES AR SLAPJU CEĻU NOVĒRTĒJUMS


“Saķere ar slapju ceļu” ir riepas spēja izveidot saķeri ar ceļa virsmu slapjos laikapstākļos. ES vērtējumā galvenā uzmanība tiek pievērsta tikai vienam saķeres ar slapju ceļu aspektam, proti, riepas bremzēšanas īpašībām uz slapjas virsmas. Veiktspēja tiek vērtēta diapazonā no A līdz E klasei. Riepas, kurām ir augsta saķere ar slapju ceļu, apstājas ātrāk, ja bremzes tiek nospiestas pilnībā. Ārkārtējās situācijās daži metri var izšķirt visu.

Piezīme. Jums vienmēr jāņem vērā ieteicamais apstāšanās ceļš braukšanas laikā.

* Ja mērīts saskaņā ar Regulā EK 1222/2009 norādītām testu metodēm. Bremzēšanas ceļš ir atkarīgs no braukšanas apstākļiem un citiem ietekmējošiem faktoriem.

 

DEGVIELAS PATĒRIŅA EFEKTIVITĀTE


 Vai zināt, ka riepa ietekmē līdz pat 20 % no jūsu automobiļa degvielas patēriņa? Izvēloties riepas ar augstu degvielas patēriņa efektivitātes vērtējumu, tiek nodrošināts lielāks nobraukums ar vienu uzpildes reizi un mazākas CO2 izplūdes. Atkarībā no riepas rites pretestības tās degvielas patēriņa efektivitāte svārstīsies no A klases, kas norāda uz vislabāko degvielas ekonomiju, līdz E klasei, kas nozīmē vissliktāko degvielas ekonomiju. Starp klasēm degvielas patēriņš palielinās par aptuveni 0,1 litru uz katriem nobrauktajiem 100 km. Vienkāršāk sakot, degvielu ekonomējošām riepām nepieciešama mazāka rites enerģija. Tas galu galā nozīmē mazāku degvielas patēriņu, un jūs arī samazināsiet savu ietekmi uz vidi!

 

TROKŠŅA LĪMEŅA NOVĒRTĒJUMS


 ES riepu vērtējumos tiek ņemts vērā arī ārējais troksnis, ko riepa rada braucot. Izvēloties riepu ar zemu trokšņa līmeņa vērtējumu, varēsiet samazināt ietekmi uz vidi. Trokšņa līmenis tiek iedalīts A, B vai C klasē. Riepas rites troksni mēra decibelos, un precīzs skaitlis ir norādīts marķējuma lejasdaļā. Riepām ar zemu trokšņa līmeni tas ir no 67 līdz 71 dB. Augstākajā līmenī skaņas viļņi svārstās diapazonā no 72 līdz 77 dB. Samazinot troksni tikai par dažiem decibeliem, tiek panākta liela atšķirība trokšņa līmeņos. Tātad, palielinot trokšņa līmeni tikai par 3 dB, ārējais trokšņa līmenis, ko rada riepa, dubultojas.

 

JAUNĀ ES RIEPU MARĶĒJUMA SKAIDROJUMS

                 

QR kods:

QR koda iekļaušana nodrošina ērtu piekļuvi informācijai par produktu ES produktu datubāzes publiski pieejamajā daļā.

Kodu var skenēt, un tas nodrošina piekļuvi produkta informācijas lapām un Eiropas riepu marķējumiem.

        

Riepas tipa identifikators:

Katra riepa ir jāidentificē, izmantojot unikālu riepu apzīmējumu.

 

Sniega riepas ikona:

Sniega riepas ikona norāda, vai riepa ir piemērota bargiem laikapstākļiem, kad ir daudz sniega. Tai ir trīs virsotņu kalnu sniegpārslas simbols (3PMSF), kas iestrādāts šādu riepu sānu daļā. Sniega saķeres sniegumu kopumā pārbauda saskaņā ar ANO EEK Noteikumu Nr. 117 7. pielikumu. Noteikumos ir sīki aprakstīti tādi faktori kā testa virsma, gaisa temperatūra, transportlīdzekļa testēšana, slodze, spiediens, ātrums un daudzi citi aspekti.

 

Ledus riepas ikona:

Otrajā jaunajā ikonā ir ledus stalagmīta simbols, un tas norāda, ka riepa nodrošina īsāku bremzēšanas ceļu ziemā uz ledus klātiem ceļiem. Informācija par saķeri ar ledu tiks balstīta uz ISO standartu (ISO 19447), ko paredzēts publicēt 2021. gada jūlijā. Riepām, kas atbilst tehniskajām prasībām, ledus saķeres piktogramma tiks iekļauta jaunajā C1 riepu (vieglo automobiļu riepu) ES riepu marķējumā, kas atbilst minētajā ISO standartā noteiktajiem minimālajiem saķeres ar ledu rādītājiem. C2 un C3 riepu standarti vēl jānosaka. 

 

ETRMA mājas lapa

МАРКИРОВКА ШИН В ЕС
  • BRIDGESTONE
  • FIRESTONE
  • DAYTON
  • MICHELIN
  • GOOD YEAR
  • DUNLOP
  • CONTINENTAL
  • NOKIAN
  • KUMHO
  • AEZ
  • ALUTTEC
  • ANTERA
  • BBS
  • MOMO
  • DEZENT
  • NANO
  • DOTZ