0
0.00 EUR
Darba laiks: no 8:00 – 18:00 izņemot svētdienas
LV RU

noderīga informācija

RIEPAS NAV BANĀNI!

20.02.2018.

Michelin ir veicis pētījumu par riepu veiktspēju un to vecumu, iesaistot dažādas Vācijas, Dienvidkorejas un Sauda Arābijas organizācijas.

Uzņēmums Michelin ir sācis jaunu reklāmas kampaņu Filipīnās, kuras nosaukums ir «Tires Are Not Bananas» («Riepas nav banāni»), bet tās mērķis ir mainīt patērētāju domas par to, ka labas var būt tikai pavisam svaigas riepas. Iegādājoties pārtiku, cilvēki parasti ņem vērā tās derīguma termiņu, lai būtu pārliecināti, ka tas nav beidzies. Savukārt uz riepām ir norādīts tikai ražošanas datums, jeb precīzāk, nedēļa. Spriežot pēc tā, ka filipīnieši šim parametram pievērš tik lielu uzmanību, vietējā Michelin nodaļa uzskatīja par nepieciešamu atgādināt par to, ka riepas „bojājas” jeb noveco ļoti lēni, un ražošanas datumam nevajag pievērst tik lielu nozīmi. Michelin norāda, ka patiesībā daudz svarīgāks par ražošanas datumu ir brīdis, kad riepas sāka ekspluatēt, jo novecošana būtiski paātrinās no šī momenta.

Michelin nodaļas vadītājs Filipīnās Michael Nunag skaidro par trīs atsevišķiem pētījumiem Vācijā, Dienvidkorejā un Sauda Arābijā, kuros tika atzīts, ka pēc savām īpašībām kā noturība pie liela ātruma un rites pretestība riepām, kas tika sāktas ekspluatēt tikai pēc trijiem gadiem, neatšķiras no pavisam svaigām riepām. Testi Sauda Arābijā parādīja, ka novecošanas ziņā riepas, kas tika ekspluatētas 1 (vienu) gadu, ir ļoti tuvas tām, kas „gulējušas” noliktavā 10 (desmit) gadus. Ja runā par protektora gumijas īpašībām, riepu vajadzēs glabāt 20 gadus 40°C temperatūrā, lai tās kļūtu tādas pašas kā tās, kuras būtu nobraukušas 40000 km. Tāpat orientēšanās tikai uz DOT kodu iegādes brīdī ir netikai nepareizi, bet pat bīstami, jo daudzi autovadītāji nepievērš pienācīgu uzmanību riepu ekspluatācijai, ja tās ir ražotas pavisam nesen. Daudz svarīgāk par to ir, piemēram, servisa kvalitāte, ko nodrošina dīleris, un ir ieteicams vairāk pievērst uzmanību spiedienam riepās, riteņu savirzei un sagāzumam, protektora dziļumam u.c.
Michelin nerekomendē izmantot riepas, kas ir vecākas par 10 gadiem, kā arī iesaka ņemt vērā faktorus, kas samazina riepu ekspluatācijas laiku kā nepietiekošs spiediens riepās, bedres un nelīdzenumi uz ceļiem un ekstremāls karstums vasaras laikā: tie ir apstākļi, kas ietekmē riepu stāvokli.
Šīs atziņas lieti noder ne tikai Filipīnu, bet arī Latvijas autovadītājiem, jo tieši pēdējā laikā pie mums notiek līdzīgas lietas ar DOT kodiem, kad potenciālais pircējs pirms riepu iegādies liek (!) pārbaudīt ražošanas brīdi. Grūti pat izprast, no kādiem avotiem tiek iegūta aplama informācija par riepu īpašībām, ja tās noliktavā normālos apstākļos ir bijušas vairāk nekā gadu. Visi (!) riepu ražotāji ir veikuši līdzīgus pētījumus par riepu salīdzinošajām īpašībām, un visi nonākuši pie šādiem secinājumiem. Tāpēc 10 gadi ir tikai ieteicamais laiks, kurā riepas var ekspluatēt. Protams, Latvijā ir jāizmanto ne tikai vasaras, bet ir pat obligātas ziemas riepas laika periodā no 1.decembra līdz 1.martam automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 t. Protams var teikt, ka mīkstais protektora gumijas sastāvs noveco ātrāk nekā vasaras riepu protektors, bet svarīgāk par visu pašam autovadītājam pievērst uzmanību riepu ekspluatācijas apstākļiem un ceļa īpatnībām jebkurā laikā, jo tikai no tā būs atkarīgs riepu darba mūžs, nevis no tā, cik ilgi riepa ir glabājusies noliktavā. Riepas nav banāni!

 

Sagatavots pēc Michelin materiāliem.

RIEPAS NAV BANĀNI!
  • BRIDGESTONE
  • FIRESTONE
  • DAYTON
  • MICHELIN
  • GOOD YEAR
  • DUNLOP
  • CONTINENTAL
  • NOKIAN
  • KUMHO
  • AEZ
  • ALUTTEC
  • ANTERA
  • BBS
  • MOMO
  • DEZENT
  • NANO
  • DOTZ